خرید انواع کنترل ولو از نمایندگی تهران
نوشته شده توسط : فاطمه کاشانی

خرید انواع کنترل ولو از نمایندگی تهران؛ مقدار جریان عبوري از يك ولو، يكي از پارامترهايي است که در سيستم‎هاي كنترل فرآيند، اندازه‌ گیری و کنترل آن واجد اهمیت است که این امر، توسط شیرهای کنترلی، صورت می‎پذیرد.

این شیرها به‌ وسیله فشار هوا و اکچویتور دیافراگمی می‌توانند میزان سیال عبوری را کنترل نمایند که برای انجام این پروسه و برای این‌ که بتوانند سریع‌تر به تغییرات سیگنال‌های کنترلی پاسخ دهند


جهت »» خرید و سفارش انواع کنترل ولو «« با بالاترین کیفیت کلیک کنید


به ‌وسیله‎اي به نام پوزیشنر برای اعمال کنترل بر میزان فشار هوای وارده نیاز دارند، اما لازمه انجام تمامی این فرآیندها، آشنایی کامل با مفهوم پوزیشنر و کنترل ولو است.

خرید کنترل ولو ایرانی از تامین کننده تهران

عملکرد کنترل ولو

کنترل ولو یا شیر کنترلی، شیری است که با اعمال نيروي هوای فشرده، ميزان جريان عبوری را در يك سيستم كنترل فرآيند، تنظيم مي‎كند و فرآیند را به نقطه مطلوب از لحاظ موقعیتی و کارکردی؛ نزدیک می‌سازد. درواقع می‌توان گفت که این شیر به‌عنوان فاکتور نهائی در چرخه کنترل، ایفای نقش می‌کند.

این شیرها معمولاً جهت کنترل خطوط انتقال مواد غذایی، نفت، گاز، آب، مواد شیمیایی و دارویی مورد استفاده واقع می‎ شوند.

اجزاء و ساختار کلی شیر کنترلی:

شناسایی اجزای شیر ، اولین گام در استفاده از این تجهیز است.

بدنه شیر كه به يك اکچویتور یا عملگر (actuator) برای کنترل جریان متصل است.

کلاه یا درپوش شیر (bonnet)

ساقه یا stem شیر، محل اتصال بدنه ولو به اکچویتور است.

اکچویتور یا عملگر که فرمان‌های کنترل‌ کننده را بر روی شیر اجرا می‌کند.

پلاگ (plug)

اصول کار  کنترل ولو سامسون

کنترل ولو وسیله ای است که با اعمال نیرویی غیر از نیروی دست عمل می نماید و میزان جریان سیال را در یک سیستم کنترل فرایندی تنظیم می کند.

شیر کنترل شامل یک شیر که به یک actuator که توانائی تغییر عنصر کنترل کننده سیال را دارد متصل است.

این تغییر بر مبنای سیگنالی است که از سیستم کنترل دریافت میشود.

خرید کنترل ولو ایرانی از تامین کننده تهران شیر کنترل نقش مهم و اساسی در یک صنعت فرایندی ایفا می نماید و قسمت زیادی از هزینه ها ی خرید قطعات و دستگاهها در صنایع مربوط به شیر کنترل و سیستم های جانبی آن می باشد.

انتخاب شیرهای کنترل قبلا بر مبنای پارامترهای اولیه ای نظیر Pressure rating دامنه جریان افت فشار و … بود ولی اکنون تاکید بر هزینه ها می باشد بنابراین شیرهای کنترل بایداز لحاظ هزینه ها ی اولیه و هزینه های تعمیراتی مناسب باشند ضمن اینکه می بایست خواص کنترلی خوبی داشته باشند.

انواع شیرهای کنترل سامسون

کنترل ولوهای سامسون در انواع مختلفی موجود هستند که هر کدام برای کاربردها و فرآیندهای خاصی طراحی شده اند. که عبارتند از:

  • گلوب ولو سامسون

گلوب ولو دارای بدنه استوانه ای با مسیر جریان هستند که تا حدی توسط یک دیسک متحرک مسدود شده است. دیسک را می‌توان برای تنظیم جریان سیال از طریق شیر حرکت داد.

  • شیر پروانه ای سامسون 

هنگامی‌که صحبت از تنظیم جریان سیالات در فرآیندهای صنعتی می‌شود، شیرهای پروانه ای به دلایلی یک انتخاب محبوب هستند. این شیرها برای رسیدگی به نیازهای ظرفیت جریان بالا به راحتی طراحی شده اند، و آنها را به گزینه ای عالی برای بسیاری از کاربردهای مختلف تبدیل می‌کنند.

چه در صنایع شیمیایی، غذایی و آشامیدنی یا داروسازی کار می‌کنید، شیرهای پروانه ای یک انتخاب عالی برای رفع نیازهای تنظیم جریان شما هستند.

  • شیر توپی سامسون

شیر توپی سامسون به دلیل دقت و قابلیت اطمینان، با ویژگی‌هایی مانند عملکرد گشتاور کم، قطع کردن بدون حباب و تعمیر و نگهداری آسان شناخته شده‌اند. آنها برای کنترل طیف وسیعی از سیالات، از جمله رسانه های خورنده و ساینده، طراحی شده اند و می‌توانند در فشارها و دماهای بالا کار کنند.

سامسون انواع مختلفی از شیرهای توپی را برای کاربردهای مختلف ارائه می‌دهد، از جمله شیرهای توپی دو تکه، سه تکه و فلنجی. این شیرها را می‌توان به طیف وسیعی از لوازم جانبی مانند پوزیشنرها، لیمیت سوئیچ ها و شیرهای برقی مجهز کرد تا کنترل و انعطاف پذیری بیشتری را ارائه دهد.

  • شیرهای دیافراگمی سامسون

خرید انواع کنترل ولو از نمایندگی تهران، شیرهای دیافراگمی یک نوع قدرتمند و قابل اعتماد از کنترل ولو های صنعتی هستند که می‌توانند مزایای متعددی را در صنایع مختلف، به ویژه برای صنایع غذایی، نوشیدنی، و صنایع شیمیایی ارائه دهند. آنها معمولاً برای سیالات خورنده، چسبناک یا خطرناک استفاده می‌شوند.

پارامترهای ثانویه در انتخاب شیر کنترل:

پارامترهای ثانویه در انتخاب شیر کنترل شامل نشتی های مجاز، خصوصیات جریانی، دما و سایش می باشد.

همچنین باید مساله Noise را در نظر گرفت و محرک مناسب انتخاب و نیاز به Positioner مشخص گردد.

مشخص کردن سایز شیر کنترل که به آن Valve Sizing می گویند بستگی به پارامتر متغیری به نام Cv دارد.

پارامترهای مورد نیاز جهت انتخاب شیر کنترل در استاندارد ISA مشخص شده است.

 





:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: